|
Sokunk vágya: új világok felfedezése, azonban ezt elődeink már jó ideje megtették előttünk. Itt a földön nincsenek már titkos, felfedezetlen szárazföldek. A hajózás mégis mindenki számára egy kicsit a felfedezés örömét adja. Érezhetjük most is úgy a víz közepén, hogy egyedül vagyunk, és ezt a pillanatot magunknak fedeztük fel. Hát még ha olyan szigetet érünk el a tengeren, ami lakatlan, vagy csak egy halász lakik ott, és ha megkérjük, szívesen süt is a legutolsó fogásából. Ezek a pillanatok maradandó emlékké válnak.
Mi arra törekszünk, hogy ezeket az élményeket mindenki saját tudása segítségével szerezhesse meg magának, vagy a családjának, esetleg baráti körének. Fantasztikus sikerélmény egy ilyen kaland átélése azokkal, akiket szeretünk, nagyra tartunk, fontosak nekünk.
Az igazi kalandok persze akkor a legjobbak, amikor tudatosan zajlanak, nem pedig akkor, amikor a kalandot megmenekülésünk jelenti egy félresikerült helyzetből.
|
Belvízen - Tavakon, folyókon: |
A kezdeti lépéseket a legtöbben a hazai tavak valamelyikén teszik meg, amivel jól is járnak. Itt a vitorlázást még nem bonyolítják a navigációhoz, a hajózás egyéb részeihez tartozó dolgok, hanem csak és kizárólag a szél, a hajó és a víz viszonylataival tudunk foglalkozni. Általánosságban azt lehet mondani, hogy minél kisebb hajón tanul meg valaki vitorlázni, annál jobban tudja elsajátítani a sportágat. A nagy 33, 40 lábas hajókhoz képest egy 18-as, vagy még inkább egy uszonyos (svertes) hajó a kormányos mozdulataira adott gyors reakcióival arra kényszeríti az embert, hogy a kötél húzását, a kormánnyal végrehajtott modulatokat maximális precizitással igyekezzen végrehajtani.
| |
|
Aki megtanult már vitorlázni, a vitorlákat a széljáráshoz állítani, képes a hajó vezetését a vízi körülményekhez igazítani, általában elérkezettnek látják az időt, hogy kipróbálja magukát a nagyobb, embert próbálóbb vizeken, ahol mások a nehézségek, és -kicsit- mások a hajózás szépségei is. Itt sokkal fontosabb a tájékozódás, a navigáció magabiztos, és gyakorlatias tudása, az időjárás előrejelzése a látható jelekből, és a biztonságos hajóvezetés mellett, a nagyobb hajótestből és vitorlaméretből adódó különbségek ismerete.
|
|